sunnuntai 5. elokuuta 2012

10 päivää jäljellä..

Viime keskiviikkona olin saanut kuulla opiskelutulkin vahvistuksen Kelan välityskeskukselta. Stressi oli poissa, olo oli helpoutunut. Ei tarvitse miettiä opiskelutulkin asiaa. Opiskelutulkki oli ottanut yhteyttä minuun emailitse. Hän halusi tietää kuka opettaja/ koulutuksen johtaja on.. Annoin kaikki tietoja emailitse hänelle. Me tavataan 15.8 koulussa. =) Tunsin opiskelutulkin aikaisemmin. On helppo sujuu hänen kanssa. =))

Totuin tutustua erilaisiin opiskelutulkkiin ja asiointitulkkiin. Käytän paljon asiointitulkkia viranomaisten asiointiin tai työpaikan palaveriin. Opiskelutulkki on kokopäiväinen minun kanssa koulussa. Opettajan tai oppilaiden puheet kääntää Suomen viittomakielille ja minä viiton asioita Tulkki kääntää Suomen kielille.  Minun äidinkieleni on Suomen viittomakieli, toinen kieli on Suomen kieli.

Eri tavoin ajatus viittomakieltä ja suomenkieltä, myös sanajärjestys erilainen. Minulla on suomenkielen kirjat hyllyllä.

Yritän tehdä minun parhaan mukaan suomen kielen mukaan, en ole täydellinen kirjoittaja. On virheet suomen kielten tekstissäni.

Kyllä, osaan kirjoittaa ja lukea. Minä tykkään lukemista Blogien kirjoituksia ja käsitöiden ohjeita. Yritän ymmärtää ohjeita .. Paras visuaalinen ohje, Ymmärrän parempi visuaalisen ohjeen.

Saa olla epäonnistuminen, opi kantapään kautta. Ei tarvitse häpeä epäonnistumisen takia.

Tämä on minun koulutuspaikkani. Ekami kultturiala Haminassa.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti